Skip primary navigation

НОВИНИ

27 вересня 2012

JAGUAR XF ТА XJ 2013 МОДЕЛЬНОГО РОКУ

Моделі Jaguar XF та XJ 2013 МР: нові можливості вибору, нові технології, новий рівень ефективності

2013 модельний рік компанія Jaguar розпочинає з ґрунтовного удосконалення свого титулованого седана XF та розкішного флагмана XJ з алюмінієвим кузовом. Головні особливості лінійок XF та XJ 2013 МР:

__________

- Підвищена продуктивність усіх моделей XF та XJ, що значно зросла завдяки розширеній лінійці силових агрегатів. Усі двигуни будуть агрегатуватися з 8-ступеневою автоматичною трансмісією, а бензинові двигуни V6 та V8, як і всі дизельні мотори, отримають Інтелектуальну систему «Стоп/Старт».

- Аудіосистеми Meridian, вперше представлені Jaguar в ексклюзивній моделі XJ Ultimate, забезпечать незрівнянне звучання, здатне викликати захват у пристрасних меломанів.

- Підвищення рівня технологічності за рахунок удосконалення існуючих та запровадження нових функцій, а також спрощення інтерфейсу користувача мультимедійних комплексів, що пропонуються для усіх моделей XF та XJ. Змінені налаштування підвіски флагмана XJ для додаткового підвищення комфорту пасажирів.

__________

XF та XJ 2013: двигуни

КОРОТКИЙ ОГЛЯД

Можливості вибору двигунів були розширені завдяки двом ефективним бензиновим агрегатам з наддуванням. 3-літровий V6 S/C та 2-літровий i4 з турбокомпресором доповнили наявну лінійку, в якій представлені 2,2-літровий турбодизель і4, 3-літровий дизельний двигун V6 з турбокомпресором, а також дві модифікації бензинового V8 об’ємом 5 л – атмосферна та компресорна.

Відтепер усі бензинові та дизельні версії XF та XJ будуть комплектуватись 8-ступеневою автоматичною трансмісією, яка дозволить значно підвищити економічність та динаміку.

Інтелектуальна система «Стоп/Старт», покликана забезпечити додаткове зниження викидів та витрати палива, буде встановлюватись на всі бензинові двигуни V6 та V8, а також на всі дизельні двигуни для XJ та XF.

Для седана XF та його «універсальної» версії Sportbrake відтепер пропонується 2,2-літровий турбодизель і4 у двох варіантах потужності – 163 та 200 к.с. У кожному випадку рівень викидів CO2 не перевищує 135 г/км, а витрата палива у змішаному циклі становить 5,1 л/100 км.

Рівень викидів CO2 обох версій трьохлітрового турбодизеля V6 потужністю 240 та 275 к.с. зменшився до 159 г/км для седана XF та 159 г/км для моделі XJ (лише 275-сильна версія), а витрата палива у змішаному циклі для всіх модифікацій становить 6 л/100 км

Рівень витрати палива бензинового V8 з механічним нагнітачем зменшився на 11%, а викиди шкідливих речовин впали більш ніж на 8%. Покращення атмосферної версії V8 становлять 8% та 6% відповідно.

Загальна інформація щодо двигунів

Після запровадження ряду нових технологій для 2012 модельного року та недавньої презентації двох нових бензинових двигунів з наддуванням компанія Jaguar знову розширює свою пропозицію, відкриваючи нові можливості вибору завдяки оновленим моделям XF та XJ 2013.

Добре відомий 8-ступеневий «автомат» ZF, вперше представлений у минулому році в якості доповнення до потужних турбодизелів для Jaguar XF, буде входити до стандартної комплектації усіх версій XJ та XF з усіма варіантами бензинових та дизельних двигунів. На додачу до цієї трансмісії усі версії з турбодизелями та бензиновими двигунами V6 та V8 (залежно від ринку) одержать Інтелектуальну систему «Стоп/Старт».

8-ступенева трансмісія

8-ступенева трансмісія ZF, вперше представлена на седанах XF 2012 модельного року в поєднанні з турбодизелями і4 об’ємом 2,2 л та V6 об’ємом 3 л, буде встановлюватись на всі моделі лінійок XF та XJ 2013. Завдяки цьому буде покращено показники економічності, рівня викидів та плавності набору швидкості у порівнянні з моделями з 6-ступеневою трансмісією.

Завдяки змінам, які було внесено до програмного забезпечення, трансмісія максимально відповідає характеристикам різноманітних двигунів та забезпечує точне і плавне перемикання передач, характерне для Jaguar.

Розширений діапазон передатних чисел та їх більш рівномірний розподіл дозволили забезпечити плавне прискорення як при рушанні з місця, так і під час обгону, і зменшити витрату палива. Перемикання передач відбувається протягом усього 200 мілісекунд, а за потреби водій має змогу практично миттєво обрати потрібну передачу за допомогою пелюсток на кермі, які дозволяють перемикатись відразу на кілька ступенів униз.

Застосування легких та компактних компонентів, серед яких – задній диференціал з алюмінієвим корпусом, дозволило уникнути збільшення ваги або зменшення вантажопідйомності у порівнянні з попередніми моделями з 6-ступеневою трансмісією. При цьому завдяки удосконаленій конструкції насоса та покращеному управлінню механізмом перемикання інженерам вдалось досягнути чергового підвищення загальної ефективності.

Інтелектуальна система «Стоп/Старт»

Подальше збільшення економічності забезпечує Інтелектуальна система «Стоп/Старт» від Jaguar, якою будуть оснащуватись (залежно від конкретного ринку) усі турбодизелі та бензинові агрегати V6 і V8. Електроніка системи вимикає двигун протягом усього 300 мілісекунд після зупинки автомобіля, завдяки чому забезпечується зниження витрати палива на рівні 5%.

У втручанні водія при цьому немає потреби; рішення про активацію системи «Стоп/Старт» приймається складною системою керівних алгоритмів з урахуванням багатьох експлуатаційних параметрів, серед яких – температура двигуна, температура в салоні та зовнішня температура, поточне споживання енергії, момент зупинки автомобіля тощо. Після автоматичного вимикання двигуна на комбінації приладів спалахує зелений індикатор «ЕСО».

Вимкнувши двигун після зупинки, Інтелектуальна система «Стоп/Старт» здатна плавно перезапустити його ще до того, як водій встигне зняти ногу з педалі гальма та натиснути на педаль акселератора. Така швидкість реакції обумовлена наявністю стартера з двома соленоїдами (Twin Solenoid Starter – TSS), який використовує власну акумуляторну батарею, щоб уникнути знеструмлення решти систем автомобіля. Унікальна перевага системи TSS полягає у можливості повторного запуску двигуна практично відразу після його вимикання, коли колінчастий вал усе ще продовжує обертатись під дією інерції. Це особливо актуально в умовах мінливої обстановки на дорозі, наприклад, у разі, якщо після зупинки на перехресті раптово з’явилась можливість продовжити рух.

Турбодизель i4 2.2

Вперше представлений у моделі XF 2012 турбодизель i4 об’ємом 2,2 л, що заслужив високі оцінки, відтепер буде доступний у двох варіантах потужності. Обидві модифікації вирізняються плавною, тихою роботою та видатним силовим потенціалом, які ідеально пасують спортивним седанам від Jaguar. Додатковими перевагами мотора є покращені показники економічності та екологічності.

Двигун початкового рівня видає 163 к.с. потужності та 400 Нм крутного моменту, у той час як потужність його форсованої версії зросла зі 190 до 200 к.с. за незмінного крутного моменту, що дорівнює 450 Нм. Системи управління двигуном обох версій також було удосконалено. Завдяки цьому рівень викидів CO2 седана XF знизився до відмітки 135 г/км, а витрата палива у змішаному циклі скоротилась приблизно на 10% і зараз становить 5,1 л/100 км.

Обидва варіанти 2,2-літрового турбодизеля i4 – 163 та 200 к.с. – можуть також встановлюватись на новий XF Sportbrake. Не поступаючись аеродинамікою седану, найбільш універсальний Jaguar демонструє аналогічні показники екологічності та економічності у змішаному циклі – 135 г CO2 на кілометр шляху та 5,1 л на «сотню» відповідно.

Турбодизель V6 об’ємом 3,0 л

Починаючи з 2012 модельного року, обидві версії 3-літрового турбодизеля V6 (240 та 275 к.с.) встановлюються на Jaguar XF у парі з 8-ступеневим «автоматом», а з 2013 року вони будуть оснащуватись Інтелектуальною системою «Стоп/Старт». Поряд з іншими технологіями підвищення ефективності, запровадженими інженерами Jaguar на протязі останніх років, дана система дозволила підвищити економічність седана XF до 6 л/100 км у змішаному циклі, що відповідає викидам CO2 на рівні 159 г/км. У моделі XF Sportbrake аналогічні показники становлять 6,2 л/100 км та 163 г/км відповідно.

3-літрова версія турбодизеля V6 потужністю 275 к.с., що встановлюється на модель XF, також виграла від поєднання з 8-ступеневою трансмісією та Інтелектуальною системою «Стоп/Старт». У результаті рівень викидів CO2 зменшився до 159 г/км, а витрата палива у змішаному циклі не перевищує 6,0 л/100 км. Крім цього, вдалось покращити показники прискорення у межах однієї передачі.

Бензиновий двигун V8 5.0

Як атмосферна, так і компресорна версії потужного та харизматичного двигуна V8 5.0, що випускається уже в третьому поколінні, завоювали визнання в усьому світі. Оснащення цього легкосплавного двигуна включає цілий ряд високотехнологічних систем, що забезпечують надзвичайну потужність. Серед них – безпосереднє впорскування палива, подвійна незалежна система регулювання фаз газорозподілу, а також механічний нагнітач типу Roots з двома роторами та проміжним охолоджувачем для «зарядженої» версії Supercharge.

Атмосферна та компресорна версії даного двигуна дали змогу забезпечити флагманській моделі XJ вражаючу динаміку, яка додала його індивідуальності нову грань. 8-ступенева трансмісія дозволила додатково розширити можливості автомобіля, забезпечивши більш плавне та стрімке прискорення, а завдяки розширеному діапазону передатних чисел та Інтелектуальній системі «Стоп/Старт» було покращено показники економічності та екологічності. Витрата палива атмосферної версії двигуна у змішаному циклі зменшилась на 8%, а рівень викидів – більш ніж на 6%. У свою чергу, економічність компресорної версії зросла більш ніж на 6%, а зниження рівня викидів перевищило 7%.

510-сильний спортивний седан XFR отримає аналогічну комбінацію 8-ступеневої автоматичної трансмісії та Інтелектуальної системи «Стоп/Старт», які забезпечать йому неперевершений «мікс» драйву та ефективності. Витрата палива даної моделі у європейському змішаному циклі скоротилась на 11%, а рівень викидів знизився більш ніж на 8%.

Бензиновий двигун i4 об’ємом 2,0 л з турбокомпресором

Незважаючи на компактні розміри та малу вагу (усього 138 кг), літрова потужність цього нового алюмінієвого чотирициліндрового двигуна i4 Ti з робочим об’ємом 2,0 л сягає неймовірних 120 к.с. на літр об’єму. Завдяки поєднанню інноваційних технологій максимальна потужність двигуна становить 240 к.с. при 5500 об/хв, а максимальний крутний момент, що дорівнює 340 Нм, забезпечується у діапазоні 2000-4000 об/хв.

Низькоінерційний турбокомпресор забезпечує рівномірне, без жодних затримок, зростання потужності, яка плавно передається на колеса за допомогою 8-ступеневої трансмісії. Встановлення турбокомпресора безпосередньо на тонкостінний випускний колектор дозволило прискорити прогрівання двигуна та каталітичного нейтралізатора і зменшити рівень викидів. Система регулювання фаз газорозподілу з ланцюговим приводом, що керує роботою впускних та випускних клапанів, сприяє розширенню діапазону передатних чисел та оптимізує витрату палива при частковому відкриванні дросельної заслінки, дозволяючи розвивати максимальну потужність на високих обертах.

Спортивний седан XF, оснащений даним двигуном, розганяється до 96 км/год усього за 7,5 секунд, а його максимальна швидкість дорівнює 240 км/год. При цьому витрата палива у європейському змішаному циклі становить 8,9 л/100 км, а рівень викидів CO2 не перевищує 207 г/км. Jaguar XJ з аналогічним двигуном прискорюється до 96 км/год за 7 секунд, а максимальна швидкість також обмежена на відмітці 240 км/год. Показники економічності та екологічності заявлені на рівні 9,3 л/100 км та 216 г/км відповідно.

Двигун V6 3.0 Supercharged з механічним нагнітачем

Бензиновий двигун Jaguar останнього покоління V6 3.0 S/C отримав нову комбінацію надсучасних технологій, що дозволяє йому плавно збільшувати потужність до неймовірних 340 к.с. при 6500 об/хв. і розвивати піковий крутний момент 450 Нм у діапазоні 3550-5000 об/хв. У якості доповнення до подвійної системи регулювання фаз газорозподілу (DIVCT) та системи безпосереднього впорскування (SGDI) виступають свічки запалювання, які, завдяки точно вивіреному розташуванню електродів забезпечують максимальну ефективність згоряння. Усі ці особливості у поєднанні зі ступенем стиснення 10,5:1, сприяють підвищенню потужності, крутного моменту та економічності в усьому діапазоні обертів.

Механічний нагнітач останнього покоління типу Roots з двома роторами, розташований у розвалі блоку циліндрів, оснащений електронною системою управління тиском наддування, завдяки чому підвищення ефективності може сягати 20%. Інженери Jaguar обладнали двигун інноваційною системою передніх та задніх противаг, що обертаються у протилежних напрямках, тому в плані продуктивності цей двигун нічим не поступається версії V8.

Оснащені двигуном V6 3.0 S/C спортивний седан XF та розкішний XJ прискорюються до 96 км/год за 5,7 секунд. Їх максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці 248 км/год. Показники економічності обох автомобілів ідентичні і становлять 9,4 л/100 км (30 м/г) у змішаному циклі, а рівень викидів CO2 дорівнює усього 224 г/км.

Примітка: Усі дані щодо економічності наведено у милях на галон та літрах на 100 км пробігу відповідно до стандартів ЄС.
Повні дані щодо рівня витрати палива та технічних характеристик для Великобританії, США та ЄС містяться у таблицях специфікацій.

XF та XJ 2013: аудіосистеми Meridian

КОРОТКИЙ ОГЛЯД

Доступні у якості опцій аудіосистеми преміум-класу розроблені спеціалізованою британською компанією Meridian – світовим лідером у галузі звукових технологій та цифрової обробки сигналів.

Обидва варіанти аудіосистем потужністю 380 Вт та 825 Вт передбачають наявність багатоканальних підсилювачів, які використовують програмне забезпечення для цифрової обробки сигналів, та великої кількості динаміків.

Під час тестів звучання аудіосистем Meridian порівнюється з реальними інструментами та живими голосами.

Задля забезпечення абсолютної реалістичності звучання компанія Meridian використовує результати психоакустичних досліджень.

Технологія Trifield компанії Meridian, яка використовується в аудіосистемі об’ємного звучання Meridian Surround Sound System потужністю 825 Вт, формує ідеальне звукове оточення для кожного з пасажирів автомобіля.

Компанія Meridian

Моделі XF та XJ 2013 символізують собою початок співробітництва марки Jaguar з британською компанією Meridian, продукція якої була вперше представлена у флагманській моделі XJ Ultimate. Дана компанія є лідером у галузі технологій обробки звуку та створює домашні аудіосистеми преміум-класу вже понад 35 років. У результаті тісної співпраці з інженерами Jaguar її розробки вдалось практично без втрат інтегрувати у розкішні салони моделей XJ та XF.

Для моделей XJ та XF доступні два варіанти аудіосистеми. Meridian Sound System потужністю 380 Вт представляє собою 12-канальну систему, до якої підключаються 11 (XF) або 15 (XJ) динаміків. У топовій аудіосистемі Meridian Surround Sound System потужністю 825 Вт для передачі інформації на 17 (XF) або 20 (XJ) динаміків використовується 15 каналів.

Компанія Meridian розробила велику кількість технологій, які забезпечують вражаюче звучання, і завоювала визнання в усьому світі. Фахівці компанії використали салон автомобіля у якості можливості для розробки та втілення унікальних рішень у сфері технологій відтворення звуку, що дало компанії Meridian змогу стати ідеальним партнером марки. На відміну від інших виробників, які порівнюють свої системи з обладнанням конкурентів, Meridian використовує для оцінки якості відтворення оригінальні джерела звуку, в якості яких можуть виступати і рояль Steinway, і професійний співак.

В основі філософії Meridian лежить вибір ідеальних поєднань динаміків та підсилювачів, що дозволяє досягнути першокласного звучання за невеликої потужності та уникнути шкідливого впливу надмірної гучності. Щоб забезпечити використання динаміків найсучаснішої конструкції та їх ідеальне розташування у салоні автомобіля, Meridian тісно співпрацює як з компанією Jaguar, так і зі своїми постачальниками обладнання.

Власна технологія цифрової обробки сигналів компанії Meridian оптимізує зв’язок між підсилювачем та динаміками, у результаті чого кожен з них отримує індивідуальний сигнал та видає ідеально чистий звук. Завдяки цьому повний коефіцієнт гармонічних спотворень (показник, який використовується для оцінки точності відтворення звуку) становить лише 0,2%, що у 50 разів перевищує характеристики аудіосистем попередніх поколінь. Для порівняння: повний коефіцієнт гармонічних спотворень, що становить менше 1%, вважається таким, що не розрізнюється на слух.

Для використання своїх аудіосистем в умовах мінливого звукового оточення автомобілів компанія Meridian відповідним чином оптимізувала власні інноваційні технології.

Технологія Trifield, яка використовується у двох топових аудіосистемах, формує суцільне звукове поле, у якому кожен слухач, незалежно від займаного ним місця, відчуває, що музика спрямована виключно на нього.

З метою уникнення резонансів усередині салону компанія провела ретельний акустичний аналіз інтер’єру кожної моделі, а задля забезпечення максимальної деталізації звуку було використано спеціально розроблені цифрові фільтри, які входять до складу системи зменшення рівня шумів Meridian Cabin Correction.

Аудіосистеми Meridian обладнані входами для підключення МР3-плеєрів, CD-програвачів, TV-тюнерів, DAB-радіоприймачів, а також USB-портами. Тому для максимальної якості звучання важливе значення має точне конвертування даних з різноманітних джерел. Система корекції цифрових сигналів Digital Dither Shaping від компанії Meridian забезпечує максимальну деталізацію та якість звучання незалежно від типу підключеного пристрою.

Система динамічного регулювання гучності Dynamic Volume Control контролює рівень сторонніх шумів у салоні, джерелом яких може бути відкрите вікно або неякісне покриття дороги, і непомітно для пасажирів змінює рівень гучності.

XF та XJ 2013: технології

КОРОТКИЙ ОГЛЯД

Оновлені інформаційно-розважальні системи вирізняються зручністю користування завдяки удосконаленням інтерфейсів аудіосистеми та супутникової навігаційної системи

Удосконалена задня підвіска Jaguar XJ сприяє додатковому підвищенню комфорту пасажирів.

Оновлені інформаційно-розважальні системи

Інформаційно-розважальна система Jaguar моделей XF та XJ 2013, центральним елементом якої є сенсорний дисплей з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, отримала ряд удосконалень, спрямованих на розширення її функціональності.

Зокрема, було оновлено доступні у якості опції TV-тюнер та DAB-радіоприймач, у результаті чого тюнер дозволяє приймати трансляції в кодуваннях Mpeg4 та Mpeg2 (залежно від ринку). Оновлена система DAB відтепер може використовуватись для прийому сигналів у форматі DAB+ та в оновленому форматі цифрової трансляції медіа даних DMB (Digital Multimedia Broadcasting). Оновлення торкнулись також інтерфейсу, який забезпечує можливість перегляду вмісту iPod.

Супутникова навігаційна система також отримала ряд нових функцій, які дозволяють зробити її більш дружньою до користувача та розширити можливості. Важливим доповненням є функція «ECO Route», яка оптимізує маршрут поїздки з метою економії палива та скорочення шкідливих викидів.

Для забезпечення максимальної функціональності центрального сенсорного дисплея функція Dynamic Zoom автоматично збільшує масштаб ділянки карти під час наближення до перехресть і на автомагістралях, і на другорядних дорогах, що дозволяє більш детально ознайомитись з маршрутом. У свою чергу, функція Visual Lane Guidance у режимі подвійного зображення забезпечує відображення підказок щодо проїзду перехресть, на яких напрямок руху вказано за допомогою стрілок на асфальті. Крім цього, під час руху по магістралі на екрані супутникової навігаційної системи дублюється інформація дорожніх знаків.

Для підвищення функціональності навігаційної системи компанія Jaguar реалізувала ряд нових можливостей. Функція об’їзду певних ділянок «Avoid Area» перетворилась на окреме підменю «Stored Locations» («Збережені пункти»), завдяки чому такі ділянки можна зберегти у пам’яті системи та використовувати під час майбутніх поїздок. Саму ділянку можна запрограмувати за допомогою різноманітних методів вибору пункту призначення, а її розмір визначається водієм самостійно. Крім цього, передбачена можливість повторного відтворення інформації, яка передається на каналі повідомлень про дорожній рух (ТМС), завдяки чому водій має змогу прийняти зважене рішення для об’їзду заторів.

Оновлені списки точок інтересу (РОІ) можна скачати з мережі Інтернет та завантажити у пам’ять навігаційної системи за допомогою USB-накопичувача. Перелік удосконалень мультимедійного комплексу включає голосові підказки арабською мовою, модуль підтримки російської мови для системи голосового управління, а також повноцінну QWERTY-клавіатуру для пошуку на підключеному до системи мобільному телефоні.

Удосконалена підвіска XJ

У підвіску моделей 2013 модельного року було внесено зміни, спрямовані на подальше підвищення ефективності її роботи. Змінені налаштування пружин та амортизаторів дозволили підвищити рівень комфорту та плавності ходу всіх моделей XJ незалежно від типу дорожньої поверхні, причому це жодним чином не вплинуло на легендарну динаміку флагмана. Підвіска з новими налаштуваннями була вперше представлена в ексклюзивній серії XJ Ultimate.


Фотогалерея

Технічні специфікації