Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation

КОНСТРУЮЮЧИ З АЛЮМІНІЮ

Алюміній — це матеріал, який вказує на сучасні автомобілі від Jaguar. У цій статті директор виробничого відділу Вейн Берджесс (Wayne Burgess) розповість про тонкощі роботи з матеріалом, який визначає сутність бренду у 2015 році.

«Алюміній несе в собі безліч переваг, зокрема зменшує вагу та легко переробляється. Завдяки йому нам вдалося створити легкий, краще керований та більш екологічний автомобіль», — каже Вейн Берджесс. Однак, хоча алюміній і має значні переваги, працювати з ним досить складно. «Алюміній гнеться набагато легше, ніж сталь, тому технічній команді інколи складно відтворити певні види гострих країв, складки та дуже малі радіуси, які ми полюбляємо створювати у проектному відділі», — пояснює Берджесс.

«Ми повинні дуже тісно співпрацювати з експертами з штампування та виробництва, щоб не відходити від норм того дизайну, що притаманний сучасному Jaguar. Певною мірою нам пощастило, що автомобілі Jaguar завжди мають опуклі, потужні поверхні. Ми багато говорили про міцну статуру Jaguar навколо заднього півдужжя арки і втілили цей задум за допомогою алюмінію. Ці виступаючі, рішучі поверхні виглядають набагато краще, ніж різкі, ламкі форми з гострими краями. Однак ми також хочемо мати — у випадку з F TYPE — дві лінії згину, які окреслюють передні та задні крила. Ось тут ми і повинні надзвичайно тісно співпрацювати з технічним відділом і пройти багато ітерацій під час розробки процесу штампування, щоб отримати саме ту поверхню, яку бажаємо».

«Наприклад, щоб отримати бажаний результат та створити конструкцію капоту F-TYPE у вигляді мушлі, була проведена значна робота. Ми багато разів відвідували відділ штампування, розташовуючи випуклість та ентиляційні отвори для двигуна так, щоб можна було втягнути матеріал у ці два отвори».

Берджесс продовжує пояснювати, як це впливає на робоче середовище в Jaguar: «Проектувальники та технічні фахівці Jaguar дуже тісно співпрацюють між собою, і це нам подобається. Вони разом створюють автомобілі, які зовні повністю відповідають кресленням, та спільно вирішують проблеми».

«Наші команди фахівців зі штампування та проектування алюмінію дійсно експерти у всьому, що пов'язано з алюмінієм, — світові лідери. Практично завжди вони втілюють наші дизайнерські рішення так, як ми бажаємо. З кожним вдалим Jaguar — від найстаршої повністю алюмінієвої моделі XJ у 2003 році до сьогоднішніх XE — ми постійно вдосконалюємо свої навички роботи з алюмінієм. Якщо звернутись до цифр, мінімальний радіус вигину, який ми можемо отримати за допомогою штампування, зменшився з 12 мм до 8 мм. Зменшити радіус до такого рівня насправді дуже складно. Але результат того вартий, обмежень при роботі з алюмінієм набагато менше, ніж було раніше».

БІЛЬШЕ ІСТОРІЙ ВІД JAGUAR