Skip primary navigation

ІННОВАЦІЙНЕ ЛІДЕРСТВО
СТВОРЮЄМО ПРИВАБЛИВУ ПОТУЖНІСТЬ

skip.tertiary.navigation

ІННОВАЦІЙНЕ ЛІДЕРСТВО
СТВОРЮЄМО ПРИВАБЛИВУ ПОТУЖНІСТЬ

Ян Калум, шеф-дизайнер Jaguar

Побачивши Jaguar XJ6 у свої чотирнадцять років, Ян Калум відразу зрозумів, що знайшов роботу своєї мрії. У пориві натхнення він надіслав кілька ескізів тодішньому головному інженерові Біллу Хейнесу, який порадив йому дослухатись до поклику серця.

На початковому етапі значний вплив на нього справили американські автомобілі. «Вони стали для мене справжнім втіленням дизайну, можливо, навіть дещо гіперболізованим. Ці автомобілі явно були більш експресивними, а вся Америка у моїй уяві була надзвичайно гламурною... Моїм улюбленцем була модель Buick Riviera зразка 1965 року. Першопричина полягала насправді не у спогляданні автомобілів, а в неможливості бачити їх».

До отримання ступеня магістра з автомобільного дизайну у Королівському коледжі мистецтв у Лондоні Ян навчався у Школі мистецтв у Глазго. Його талант уже тоді помітили спеціалісти з Ford, і протягом 12 років, перш ніж перейти до TWR, він брав участь у розробці дизайну деяких найвідоміших моделей марки. Там і долучився до роботи над всесвітньо відомими проектами Aston Martin (DB7, Vanquish та DB9), Ford Puma, Volvo C70, Nissan R390 тощо.

Пізніше, у 1999 році, Ян отримав пропозицію, на яку чекав протягом усього життя – можливість стати шеф-дизайнером Jaguar.

Його розуміння позиції і повага до творців бренду добре помітні в автомобілях, які він створив разом зі своєю командою. «Ми знаємо, наскільки ретельно наші попередники працювали над розширенням можливостей дизайну та технологій. Jaguar завжди був передовою компанією, і саме ця філософія є джерелом натхнення у справі, яку ми робимо зараз».

«Уся справа у привабливості ліній і чистоті форми»Ян Калум, шеф-дизайнер Jaguar

Яскравим прикладом такого підходу є робота Яна над трансформацією модельного ряду, результатом якої стало створення легендарного дизайну моделей XK, XF та XJ, а наразі – і нового F-TYPE.

«Глибинна сутність моделей Jaguar полягає у величних пропорціях, фантастичних силуетах... їхньому оптимальному вираженні у металі... Я завжди запевняв, що всякий гарний дизайн можна окреслити двома чи трьома лініями».

Вам може видатися, що на успішне створення дизайну нових Jaguar негативно впливає спадщина бренду і попередні успіхи. Ян продовжує: «Я постійно запитую себе: а що сказав би з цього приводу сер Вільям Лайонс? І якщо чесно, вважаю, що він однозначно схвалив би наші дії».

Не збираючись спочивати на лаврах, Ян керує роботою талановитої команди, яка щодня докладає чимало зусиль для доведення до ідеалу майбутніх моделей Jaguar. Запитайте його, яким автомобілем він пишається найбільше, і відповідь буде простою: «Наступним!»